CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

vineri, 13 iulie 2012

Placinta cu iaurt



La ultima mea vizita in bucataria celor de Hotel Pullman am gatit cu totii prajituri, mai exact prajituri pentru copii.
Impreuna cu Antonina Sociu, Bogdan Cioc, Flavia Meterez (fosta concurenta la MasterChef Romania) si bineinteles, chef Dumitru Bucsa, gazda noastra, am facut cele mai delicioase deserturi despre care puteti citi aici.
In cazul meu, unul dintre deserturile preparate a fost aceasta placinta cu iaurt, preferata tuturor colegilor si prietenilor mei. Desi am incercat sa conving pe toata lumea ca este un desert foarte usor de preparat, nimeni nu ma crede, asa ca iata reteta.
Aveti nevoie de:
  • 1 pachet de 400g foi de placinta subtiri (cred ca sunt 12-15 foi intr-un pachet)
  • 8 oua
  • 1 kg iaurt de orice fel
  • 8 linguri zahar
  • 5 pliculete zahar vanilat
  • ulei
  • zahar pudra pentru ornat
Intr-o tava de cuptor unsa cu putin ulei, se pun rand pe rand foile de placinta, una peste alta. Eu a trebuit sa improvizez putin pentru ca tavile din bucataria restaurantului sunt mai mari decat cele ale unui cuptor obisnuit, asa ca am folosit niste margini de blaturi rotunde.

Fiecare foaie trebuie unsa cu putin ulei inainte de a suprapune alta foaie. Ultima foaie, cea de la suprafata, nu se mai unge.


Cand am terminat toate foile din pachet, pregatim compozitia.
Ouale intregi se bat usor impreuna cu zaharul si zaharul vanilat. Cand zaharul s-a dizolvat, adaugam iaurtul si amestecam usor.
Aceasta compozitie o vom turna deasupra foilor de placinta.


Se coace in cuptor, la 160-180 grade, timp de 40-45 minute.
Daca cumva vi se pare ca se arde la suprafata, acoperiti tava cu folie de aluminiu si mai lasati-o in cuptor. In nici un caz sa nu scoateti tava inainte sa treaca cela 40 minute, chiar daca vi se pare ca la suprafata e arsa, pentru ca o sa aveti surpriza neplacuta ca iaurtul sa nu fie copt.

 

La final, masa a fost imbelsugata, ca de obicei:



Spor la bucatareala!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu